Metoda de dezintoxicare Oshawa

Face parte din medicina traditionala japoneza si a fost indelung practicata de cunoscutul terapeut George Oshawa (1893-1966), celebru prin lucrarile sale despre macrobiotica, stiinta unei alimentatii corecte, bazata pe consumul echilibrat de alimente incarcate cu energii masculine (Yang) si feminine (Yin). Practicantii macrobioticii (milioane, in Occident, America, Australia si Canada), vad in alimentatie principalul drum catre o sanatate perfecta. Se spune, de altfel, ca insusi Oshawa s-ar fi vindecat singur de tuberculoza prin alimentatia macrobiotica.

In ce priveste dezintoxicarea cu cereale, ea se bazeaza pe: grau, orez, mei sau hrisca, cumparate, daca este posibil, de la tarani, cat mai sanatoase si bine coapte, obtinute din locuri unde nu s-au folosit ingrasaminte chimice. Cura de dezintoxicare cu cereale dureaza 10 zile, folosindu-se retete rapide, usor de preparat. Cerealele enumerate vor fi consumate in orice cantitate (se poate manca din ele pe saturate), in mai multe mese pe zi. Singurele adausuri permise: apa si sarea grunjoasa. Practicata experimental si in unele spitale din Romania, dezintoxicarea cu cereale a dat rezultate spectaculoase in vindecarea unor boli aparent incurabile.

Ceea ce se stie mai putin despre aceste cereale este ca ele au o compozitie chimica remarcabila, nu au aproape deloc grasimi, contin toti nutrientii necesari unei persoane adulte si chiar graul are aceeasi cantitate de proteine ca si pulpa de porc. Un studiu amplu, realizat la o universitate de medicina din statul Texas (SUA), arata ca un regim cerealier integral scade cantitatea de radicali liberi din sange. Asa se explica efectele anticancerigene ale curei cu cereale – dovedite in decursul anilor -, la foarte multi subiecti care au recurs din disperare la o asemenea dieta extrema.

RETETE CU CEREALE

1. Turtite din grau
Ingrediente: 500 g grau curat, 1 lingurita sare grunjoasa, 150 ml apa.

Mod de preparare: Se macina fin graul (cu o rasnita electrica sau cu o moara casnica de uruiala), obtinandu-se faina integrala, din care se face o coca cu apa si sarea. Se lasa la inmuiat 30 de minute, apoi se fac turtitele, care se coc in tigaie fara ulei, la foc mic.

2. Grau, hrisca sau mei copt
Ingrediente: 300 g grau, hrisca sau mei, 1 lingurita sare grunjoasa.

Mod de preparare: Se spala bine graul si se pune in tigaie sau ceaun de fonta cu apa si sare, atat cat sa-l acopere. Se lasa la foc iute pana se evapora apa si se amesteca continuu pana graul isi schimba culoarea si este usor de mestecat. Hrisca si meiul pot fi coapte fara a fi umezite in prealabil.

3. Terci de grau
Ingrediente: 200 g faina de grau integrala, 400 ml apa si un varf de cutit sare grunjoasa.

Mod de preparare: Se pune apa cu sare la fiert. Cand clocoteste, se toarna (in ploaie) faina de grau integrala, pana se obtine consistenta dorita. Se fierbe 20-30 de minute.

4. Supa de orez cu galuste de grau
Ingrediente: 100 g faina de grau integrala, 100 g orez, jumatate de lingurita de sare, 500 ml apa.

Mod de preparare: Din graul macinat, putina apa si sare se face o coca moale si se lasa la inmuiat 30 de minute. Se fac galuste mici care se pun in apa clocotita cu sare, se fierb 10 minute, apoi se adauga orezul si se mai fierb 20 de minute.

5. „Lapte” de grau
Ingrediente: 40 g grau si 300 ml apa.

Mod de preparare: Se macina graul (la rasnita de cafea), se pune intr-o cana mare si se toarna apa fierbinte; se agita si se lasa la racit. Inainte de a se consuma, se amesteca continutul.

6. „Pilaf” simplu
Ingrediente: 100 g orez, 300 ml apa, 1/2 lingurita sare grunjoasa.

Mod de preparare: Se spala bine orezul si se pune la fiert cu apa si sarea intr-un vas de fonta, la foc moderat, 20 de minute.

7. Hrisca cruda
Ingrediente: 200 g hrisca.

Mod de preparare: Se spala boabele de hrisca, se pun intr-un vas si se acopera cu apa. Dupa 1-2 ore hrisca se inmoaie, se umfla si se poate consuma. Hrisca poate fi inlocuita cu grau, cu conditia sa fie pus la inmuiat cu o seara inainte.

8. Pasta de orez
Ingrediente: 200 g orez, 400 ml apa, 1/2 lingurita sare grunjoasa.

Mod de preparare: Se macina orezul cu o rasnita de cafea. Se pune apa cu sare la fiert. Cand clocoteste, se adauga faina de orez. Se fierbe 15-20 minute.

Exemplu de dieta:
Mic dejun: 1-2 cani „lapte” de grau.
Ora 10: 3-5 linguri hrisca cruda.
Dejun: 1) supa de orez cu galuste de grau; 2) pilaf simplu cu faina de grau copt sau turtite de grau.
Ora 17: 3-5 linguri de mei copt.
Cina: 1) terci de grau; 2) pasta de orez cu turtite de grau.
9. Placinta de grau cu orez fiert
Ingrediente: 500 g faina de grau integrala, 200 g orez, 1 lingurita de sare grunjoasa.

Mod de preparare: Se prepara o coca cu apa calduta si sare din grau integral si se fierbe orezul separat cu putina sare. Se intinde coca cu un facalet pentru a obtine o foaie de placinta, dar ceva mai groasa decat cea de la patiserie. Se pune orezul fiert la mijloc si se ruleaza foaia de placinta. Se presara putina faina integrala pe tava, se aseaza 3 rulouri si se coc la foc iute 10-20 de minute. Se taie in felii groase si se mananca in decurs de 7-10 ore.

10. Fulgi din cereale (grau, orez, secara, ovaz)

Se cumpara de la supermarket sau magazine naturiste si se consuma ca atare, uscate, sau inmuiate in apa, simple sau combinate si in cantitatea pe care o dorim.

11. Turtitele multicereal

Se prepara ca si cele din grau. Pentru a pregati coca, pe langa faina integrala din grau, se folosesc suplimentar mei macinat si fiert, hrisca macinata inmuiata cu apa 2-3 ore sau orez macinat si fiert, amestecate in proportii egale sau dupa imaginatia de moment.

Evident, fiecare va adapta aceste retete dupa necesitatile personale sau dupa sfatul medicului si se pot face chiar asocieri partiale cu unele legume si fructe de sezon.

Soldatii romani au cucerit intreaga lume mancand grau, dvs. de ce sa nu va cuceriti sanatatea mancand cereale? Succes!

Cereale
  • Moderat yin: porumb
  • Extrem de yin: cereale încoltite, pâine alba, produse de patiserie din faina alba
  • Moderat yang: grâu, orez, orz, ovaz, secara
  • Accentuat yang: hrisca, mei
  • Extrem de yang: germeni de cereale, orez salbatic
Legume
  • Moderat yin: salata verde, ardei kapia, ardei gras, pastârnac, frunze de telina, untisor, linte, bob, mazare verde
  • Accentuat yin: fasole, ciuperci, sfecla rosie, gogosar, usturoi
  • Extrem de yin: rosii, vinete, cartofi, castraveti, bame
  • Moderat yang: varza alba, ceapa, ridichi, dovlecei, fasole verde, frunze si radacini de papadie, napi, gulii, radacina de telina, spanac, anghinare, varza de Bruxelles
  • Accentuat yang: andive, conopida, broccoli, dovleac, soia, naut, creson, alge marine, ceapa rosie, radacina de patrunjel, morcovi, praz, urzici, varza creata
  • Extrem de yang: varza rosie
Fructe
  • Moderat yin: capsune, caise, catina alba, roscove, dude, coarne, struguri, masline verzi
  • Accentuat yin: cirese, grepfrut, lamâi, pepene galben, prune, visine, curmale, smochine, miez de nuca de cocos
  • Extrem yin: ananas, papaya, mango, portocale, mandarine, pere, piersici, pepene verde, arahide
  • Moderat yang: stafide, fragi, mure, gutui, coacaze negre, rodii, masline negre, castane
  • Accentuat yang: mere, afine, zmeura, merisor, coacaze rosii, fructe de dracila, nuci, alune
  • Extrem yang: mere padurete, migdale, fistic
Lactate
  • Moderat yin: lapte dulce, lapte batut, sana, zer, iaurt, chefir, cascaval Camembert
  • Accentuat yin: brânza de vaci, lapte de bivolita, cas dulce, urda dulce, cascaval tare
  • Extrem yin: smântâna, unt, brânza topita, cascaval moale
  • Moderat yang: lapte de capra, brânza de Olanda, Roquefort, svaiter Gruyere
  • Accentuat yang: brânza de capra, unt clarificat (ghee)
Carne, peste
  • Moderat yang: creveti, heringi, somon, sardine
  • Accentuat yang: icre, caviar
  • Extrem yang: fazan
Condimente
  • Moderat yin: fenicul, maghiran
  • Accentuat yin: otet din lemn, roinita, vanilie
  • Extrem yin: seminte de mac
  • Moderat yang: nucsoara, marar, anason, cimbrisor, ceapa, arpagic, tarhon, menta, frunze de patrunjel, mustar alb, leustean, leurda
  • Accentuat yang: ardei iute, busuioc, cimbru, chimen, coriandru, cicoare, sofran, salvie, dafin, hrean, mustar negru, piper, usturoi, scortisoara, cardamom, schinduf
  • Extrem yang: rozmarin, cuisoare, sovârf, ghimbir, ghintura, sare marina nerafinata
Bauturi
  • Moderat yin: apa, sifon, ceai de macese, ceai de catina
  • Extrem yin: cafea, ciocolata, coca-cola, sucuri de fructe yin, sucuri cu zahar, alcool
  • Moderat yang: cafea de naut, cafea de cicoare, ceai japonez (Bancha), ceai de musetel, pelin, cimbru, cimbrisor, rozmarin
  • Accentuat yang: ceai de busuioc, suc de mere
  • Extrem yang: ginseng
Alte produse
  • Moderat yin: drojdie, miere
  • Accentuat yin: zahar brun, otet de mere, bors, ulei de nuca de cocos
  • Extrem yin: ciocolata, cacao, zahar, frisca, jeleuri, muraturi, înghetata, sirop, pasta de tomate, marmelada, bomboane, unt de arahide
  • Moderat yang: halva de susan, halva de floarea-soarelui, ulei de masline, ulei de porumb, ulei de migdale
  • Accentuat yang: oua fecundate, ulei de rapita, ulei de mustar, ulei de ricin, ulei de soia presat la rece, pasta de susan (tahini), seminte de dovleac, seminte de floarea-soarelui
  • Extrem yang: polen apicol, seminte de susan, ulei de susan, ulei de floarea-soarelui presat la rece
Observatii:
Yin (-) Yang (+)
Lista de mai sus corespunde datelor din alimentatia macrobiotica, regim conceput de japonezul George Ohsawa
dr. CRISTIAN BOERESCU
This entry was posted in Uncategorized.
Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>